7 platform social media dla Twojej firmy w 2021

Czy nam się to podoba, czy nie, media społecznościowe stały się częścią naszego życia codziennego. Jako właściciel firmy masz do dyspozycji dziesiątki milionów, a w niektórych przypadkach nawet miliardy użytkowników. Co więcej, Twoi konkurenci prawdopodobnie wykorzystują media społecznościowe jako bezpłatny lub tani sposób dotarcia do docelowych grup klientów.

Media społecznościowe to potężny sposób na utrzymanie znaczącej pozycji w oczach konsumentów. Nie ma lepszego sposobu na pozostawanie w kontakcie z klientami. Aby móc to zrobić, musisz pozostać aktywnym w kanałach mediów społecznościowych. Dlatego stworzyliśmy listę siedmiu platform social media, które pomogą Ci w tym w 2021 roku.

Clubhouse

Clubhouse to dostępna wyłacznie dla zaproszonych platforma społecznościowa, która została uruchomiona została wiosną 2020 r. W przeciwieństwie do niektórych popularnych platform społecznościowych, Clubhouse jest całkowicie oparty na dźwięku i pozwala użytkownikom rozmawiać, słuchać i organizować własne programy z sesjami transmisji na żywo. Użytkownicy są powiadamiani, gdy obserwowana przez nich osoba utworzy pokój lub dołączy do pokoju innej osoby. Platforma toruje drogę do szczerej rozmowy i nieedytowanego dialogu na wszystkie rodzaje tematów.

Do tej pory Clubhouse przyciągnął wielu inwestorów z Doliny Krzemowej i trafił na pierwsze strony gazet, po dołączeniu do aplikacji Elona Muska. Jego pierwsza sesja w pokoju dotyczyła CEO Robinhood, gdzie Musk wyraził pogardę dotyczącą prowadzenia firmy Gamestop, a jej dyrektorowi generalnemu zaoferowano możliwość obrony tej opinii. Idąc dalej, Clubhouse może być świetną okazją do rozwoju podcastu i nawiązania kontaktu z użytkownikami w wyjątkowy i bardziej intymny sposób.

YouTube

Aby zrozumieć, jak właściwie wykorzystać YouTube, musisz zrozumieć, czym naprawdę jest. To wyszukiwarka filmów. W rzeczywistości jest to druga co do wielkości wyszukiwarka na świecie, która jest również własnością największej wyszukiwarki na świecie, Google. Tworzenie filmów na YouTube może onieśmielać, ale jest to zaskakująco wyrozumiałe medium. Użytkownicy szukają informacji, a jeśli są one wartościowe, wybaczą niższą jakość produkcji. Przy 2 miliardach użytkowników miesięcznie potencjalny zasięg w YouTube jest nieograniczony.

Vero

Vero jest reklamowany jako bardziej autentyczna wersja Instagrama, ponieważ jego platforma udostępniania społecznościowego eliminuje algorytmy, reklamy i eksplorację danych. Użytkownicy mogą udostępniać wszystkie rodzaje treści, od muzyki po książki i linki. Mogą również edytować swoje możliwości udostępniania, łatwo ustawiając uprawnienia do wyświetlania dla każdego posta i wybierając kombinację czterech różnych kategorii: bliscy przyjaciele, przyjaciele, znajomi lub obserwujący.

Chociaż na Vero nie ma reklam, marki mogą wykorzystać opcję wpływu tej aplikacji. Jeśli marka chce współpracować z użytkownikiem Vero, użytkownik może osadzić „Kup teraz” lub inne wezwanie do działania bezpośrednio w poście. Vero może być idealną opcją dla firm, które chcą stworzyć bardziej znaczące relacje marki ze swoimi użytkownikami i zapewnić bardziej autentyczną, niszową bazę użytkowników.

TikTok

Video to doskonałe medium do przyciągania uwagi klientów. Firma
Microsoft przeprowadziła badanie w 2015 r. , które wykazało, że cyfrowy świat zmniejszył średni czas ludzkiej uwagi do zaledwie ośmiu sekund. Wprowadź TikTok i 60-sekundowe klipy wideo. Ta platforma mediów społecznościowych do udostępniania filmów to świetny sposób na dotarcie do klientów za pomocą krótkich filmów. Jeśli potrafisz dostarczyć przydatne lub zabawne treści w mniej niż 60 sekund, każdego dnia masz możliwość dotarcia do tysięcy potencjalnych klientów.

Reddit

Reddit to serwis do agregacji wiadomości społecznościowych i oceny treści internetowych. Chociaż marketerzy nazwali to „najtrudniejszą” platformą do złamania, a mianowicie dlatego, że koncentruje się na dyskusjach online i budowaniu społeczności, a nie na promocji (chociaż platforma zawiera reklamy i możliwość promowania Twoich postów). Kiedy już postarasz się zrozumieć tą platformę i zawiłości, możesz porównać ją do uzyskania dostępu do klubu bez ograniczeń.

Już wiele marek z powodzeniem wdrożyło Reddit w swoich strategiach marketingowych, w tym Audi, SpaceX i Lemonade. Jeśli chcesz włączyć Reddit do swojej kampanii społecznościowej, zacznij od dołączenia do społeczności jako użytkownik i dowiedz się więcej o tym, jak działa społeczność Reddit.

Pinterest

Podobnie jak Instagram, Pinterest jest medium wizualnym. W przeciwieństwie do Instagrama Pinterest opiera się całkowicie na grafice. Firmy, które mają do sprzedaży produkty, takie jak odzież, mogą znacznie skorzystać na tym, co oferuje Pinterest. Branże usługowe, takie jak przebudowa domu i wystrój wnętrz lub podróże, również mogą wykorzystać Pinteresta dzięki przyciągającym wzrok zdjęciom. Im więcej Twoich postów jest udostępnianych lub przypinanych na Pintereście, tym więcej użytkowników zobaczy, co masz do zaoferowania.

Tumblr

Jeśli nie znasz serwisu Tumblr, jest to witryna do mikroblogowania, w której można udostępniać zdjęcia, posty na blogu, filmy, dźwięk i nie tylko. Niezależnie od tego, czy blogujesz we własnej witrynie, Tumblr może być świetnym miejscem do udostępniania postów w mediach społecznościowych. Podczas gdy zdjęcia sztuki, mody i kotów dominują w krajobrazie Tumblr, jest mnóstwo miejsca na infografiki, zdjęcia i krótkie filmy z innych platform. Piękno Tumblra polega na tym, że nie musisz gromadzić dużej liczby obserwujących, aby szeroko rozpowszechniać swój przekaz. Zamiast tego interakcje i konwersacje są tym, co skłania użytkowników do udostępniania treści.