Podstawy reklamy na LinkedIn. Od czego zacząć?

Świat reklamy cyfrowej jest złożony, wielowarstwowy i może być dezorientujący dla osób, które po raz pierwszy mają z nim styczność. Pomimo potencjalnych trudności, obecność Twojej firmy w internecie jest niezbędnym elementem jej rozwoju i dotarcia do nowej grupy odbiorców. Jednocześnie niewłaściwe wykorzystanie marketingu internetowego może przepalić budżet kampanii reklamowej i uzyskać niesatysfakcjonujące efekty.


Reklama internetowa standardem w grze marketingowej


Istnieją nie tylko dziesiątki ustawień kampanii reklamowych, ale kluczowy jest również sam wybór platformy marketingowej. Każdy z kanałów social media ma mocne i słabe strony.

Jedną z platform o największym potencjale komunikacji z klientem B2B jest biznesowy gigant mediów społecznościowych LinkedIn.


Reklama na LinkedIn jest łatwiejsza niż myślisz, a my w DIGI studio jesteśmy po to, aby pomóc Ci przebrnąć przez proces jej kreacji. Oto kilka prostych kroków, dzięki którym Twoja firma wskoczy do świata reklamy na LinkedInie.


Wybierz typ kampanii


Istnieją dwa typy kampanii reklamowych na LinkedInie: kampanie samoobsługowe i kampanie zarządzane przez konto. Kampanie tego typu są zoptymalizowane pod kątem różnych typów reklam, a także inaczej zarządzane i kontrolowane.


Reklamy samoobsługowe


Reklamując się na LinkedIn za pomocą reklam samoobsługowych, możesz kontrolować swoje kampanie reklamowe z Menedżera Kampanii. Menedżer Kampanii (Campaign Manager) to centrum wszystkich elementów konfigurujących kampanię na LinkedIn. W tym miejscu możesz ustawić własny budżet, wybrać, czy chcesz płacić za kliknięcia czy wyświetlenia, a także monitorować konwersje reklam.

W Menedżerze Kampanii osobiście kontrolujesz strategię marketingową, reklamując się na LinkedIn za pomocą reklam samoobsługowych. Typy formatów reklam obsługiwane przez reklamy samoobsługowe to w tym przypadku:


Treść sponsorowana


Treści sponsorowane znane są również jako reklamy natywne. Reklamy te będą pojawiać się w kanale grupy docelowej podczas przeglądania LinkedIn, tak jak zwykły post. Mogą zawierać pojedyncze zdjęcia, wideo lub wyświetlać się jako reklamy karuzelowe zawierające wiele obrazów, które można przewijać.

Te reklamy są przydatne w przypadku marek odzieżowych lub innych rodzajów firm, które czerpią korzyści z estetyki.


Sponsorowane wiadomości InMail


To spersonalizowane komunikaty, których celem jest zwiększenie konwersji i świadomości marki. Możesz używać sponsorowanych wiadomości InMail do reklamowania wydarzeń, które organizuje Twoja firma lub do docierania do większej liczby odbiorców poprzez dystrybucję treści.


Reklama na LinkedIn za pomocą sponsorowanych wiadomości InMail jest prosta, ale skuteczna.


Dzięki możliwościom targetowania, możesz kierować reklamy do użytkowników LinkedIn według wieku, płci lub branży, w której pracują. Twoje sponsorowane wiadomości InMail pojawią się w ich skrzynkach odbiorczych tylko wtedy, gdy są aktywni na LinkedIn. Istnieją ścisłe ograniczenia dotyczące liczby wiadomości sponsorowanych, które można wysłać jednocześnie, zapewniając że Twoja wiadomość została wyświetlona.


Sponsorowane wiadomości InMail to doskonałe narzędzie reklamowe B2B, prawie całkowicie unikalne dla reklam na LinkedIn.


Reklamy tekstowe


Reklama na LinkedIn za pomocą reklam tekstowych jest prawdopodobnie najpopularniejszym rodzajem reklamy. Te reklamy są najbardziej podobne do reklam na Facebooku czy Google. Są ściśle ukierunkowane i kierują odbiorców na odpowiednie strony docelowe w Twojej witrynie.


W usłudze Menedżera Kampanii możesz określić, czy chcesz płacić za kliknięcia, czy za wyświetlenie; innymi słowy, czy chcesz płacić za każdym razem, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę, czy za każdym razem, gdy zostanie wyświetlona określona liczba osób.

Podobnie jak w przypadku wszystkich reklam LinkedIn, możesz kierować reklamy na określone grupy osób, które chcesz oglądać. Na przykład, jeśli handlujesz luksusowymi samochodami, możesz zdecydować się na sprzedaż swojego biznesu tylko dla osób wykonujących określone zawody, które mogą umieścić je w przedziale dochodów, który umożliwi im zakup twojego produktu.


Reklamy zarządzane na koncie LinkedIn


Nie wiesz dużo o reklamie, a może po prostu nie masz czasu lub zasobów, aby tworzyć i doglądać kampanie? W porządku. Reklamy na LinkedIn są również dostępne za pośrednictwem kampanii reklamowych zarządzanych przez LinkedIn. To narzędzie połączy Cię z dedykowanym zespołem ekspertów LinkedIn, który pomoże Ci tworzyć reklamy od początku do końca.

To prawdopodobnie nieco droższa opcja, ponieważ spowoduje umieszczenie reklam przed bardziej płatnymi odbiorcami. Istnieją dwa typy reklam, które można wyświetlać w ramach kampanii zarządzanej na koncie, których nie można wyświetlać w kampaniach samoobsługowych:


Reklamy dynamiczne


Reklamy te będą wyświetlane obok kanału aktualności Twojej grupy docelowej i będą dostosowane do każdej osoby. Reklama może zawierać zdjęcie profilowe i dodatkowe informacje, aby zwrócić uwagę na Twoją reklamę.


Możesz użyć reklam dynamicznych, aby zachęcić użytkowników LinkedIn do obserwowania, przyciągania ruchu do Twojej witryny lub zachęcania użytkowników do pobrania Twoich treści.


Na przykład, jeśli jesteś prawnikiem zajmującym się rozwodami i napisałeś na blogu post o ostatnich zmianach w Twoim stanie w zakresie praw dotyczących opieki nad dzieckiem, możesz użyć dynamicznej reklamy, aby zachęcić inne osoby zajmujące się prawem rodzinnym do pobrania lub przeczytania Twojego posta na blogu. Reklama będzie prawdopodobnie zawierać zdjęcie profilowe każdej osoby na LinkedIn, a także jej imię i nazwisko, np. „Jako prawnik zajmujący się rozwodami, bądź na bieżąco z najnowszymi zmianami prawnymi w Twoim stanie w zakresie przepisów dotyczących opieki!”.


Reklamy graficzne


Reklamy graficzne są niezwykle skutecznym typem reklamy na LinkedIn. Pojawiają się jako banery na stronach internetowych i stronach związanych z Twoją branżą, na LinkedIn i poza nim. W ten sposób możesz wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy szukają i korzystają z treści związanych z Twoją firmą.


Jeśli nadal nie masz pewności, czy masz czas lub wiedzę, aby przeprowadzić zoptymalizowaną kampanię reklamową na LinkedIn i myślisz, że nadszedł czas, aby zatrudnić profesjonalistę! Nie szukaj dalej! Skontaktuj się z nami.



3png

4png

5png